Istekleriniz Dersler Programlar Oyunlar Incelemeler Cover Şarkılar ve Dublajlar

25 Nisan 2017 Salı

♥ AliExpress Alışverişim ♥


Herkese merhabalar efenim.Nasılsınız? Beni soracaksanız iyiyim.Okula gidip geliyorum :D Evvet bugün ki yazımda AliExpress alışverişim hakkında bilgiler vereceğim efenim.Diyeceksinizdir ''Vay Bloom-Chan bu siteyi şimdi mi keşfetmişsin be sen nine olmuşun da haberin yok'' dediğinizi var sayaraktan bende cevabımı vereyim hemencecik :) Aslında ben bu siteyi daha öncelerden biliyor ve bakınıyordum.Alışveriş yapanları ve geri dönüşleri hakkında yorumları okuyordum.Fakat siteye açıkçası güvenemiyordum.Daha doğrusu internetten alışveriş yapmaya güvenemiyordum.Ta ki ilk defa D&R'den internet üzerinden kitap alasıya dek.Kitapçıya gidip pahalı alacağıma birkaç lirada olsa indirimle öyle aldım.Kısacası internet alışverişim ilk böyle oldu ve daha sonrasında da D&R'de olumsuz yorumları görünce kitapyurdundan alışveriş yaptım ve o siteyi daha uygun buldum.Bundan sonrada kitapyurdundan yaparım sanırım kitap alışverişlerimi.Gel gelelim şimdi AliExpress'e annem facebook'ta dolaşırken bir kadın grubunda görüyor neler satın alan kişileri ve bana söylüyor.Tabi bende ilk başlarda güvensiz olduğunu vs şeyler söylesemde annem beni dinlemeyip diretiyor ve bana sipariş ettiriyor.Bu sipariş sürecinde toplam 8-10 ürün sipariş ettik annemle beraber.Ben aslında pekte tahmin etmiyordum gelmesini ürünlerin.Paralar çöp fos olacak diyordum ki yazılı haftası bir gün annem bana mesaj ve resim atıp ürünlerin geldiğini söylediği an aha demek ki bu site güvenilirmiş dedim.2 haftada ürünler taa Çin'den Türkiye'ye gelmişti.

İlk önce siteye gidebilmek için aşağıya resim koyayım.Tıkladığınızda siteye gidersiniz.


AliExpress siteyi Çin meşaili (sanırım böyle deniyor :) ) bir site.Ürünlerin tümü Çin'den geliyor ve ürünlerin hepside çok ama çok ucuz.Dolar cinsinden alışveriş yapıyorsunuz sitede.Fakat sitenin üst başlarında dil ve para türü değiştirme seçeneği var oraları ayarladığınızda tl cinsinden para değerini görebiliyorsunuz.Bu sitede alışveriş kartla yapılıyor.Size önerebileceğim kart olarak ininal kartı önerebilirim ki normal kredi kartları yerine bu kart bana göre daha güvenli.Kendiside ön ödemeli bir kart ve bu tür sitelerde de oldukça kullanışlı oluyor.Şimdi diyebilirsiniz dolar olarak sipariş veriliyor ama bizim dolarımız yok.Atıyorum 1 doların değeri 2 tlyse beğendiğiniz bir şey 3 dolarsa kartınızdan 6 tl çekecek böyle.

Birde bu sitedenin uygulaması var.Ben android telefon kullandığım için google play'de uygulamanın var olduğunu söyleyebilirim fakat apple telefonlarda uygulama var mı bilemem.Uygulamayıda Türkçe yapıp ve para değerini ayarlayıp kullanabilirsiniz.

AliExpress'te dikkat edeceğiniz bazı hususlar var elbet.İlk önce sevdiğiniz bir ürünün sipariş sayısına bakın.Ne kadar sipariş varsa satıcının o kadar güvenilir olduğunu anlarsınız.Ardından seçtiğiniz ürünün yorumlarına bakın.Ürün sağlam mı (kargodan dolayı zarar görebiliyor) ürünün aynısını mı gönderiyorlar bakın.Bakıp içinize sinerse sipariş verin.Şunuda unutmayın sitede Türkçe karekterler geçmiyor.Ev adresinizi ve ad soyadınızı İngilizce karekterlere uygun olacak şekilde yazacaksanız.Misal bir ad örneği vereyim.Şimdiden uyarayım bu söyleyeceğim ad benim gerçek adım değil :D Süreyya Şimşek böyle kafadan atma bir adımız olsun.Bu İngilizce'ye göre şöyle olacak Sureyya Simsek böyle olacak.Ev adresine gelelim.Bunu da atıyorum sadece örnek olsun diye.Cilek mahallesi.Katir (katır:Türkçe) caddesi.Beyaz apartmani.No: 25 daire:3. Kadikoy/Istanbul böyle olacak.Bunları kafadan attım he size örnek olsun diye.Birde ürünlerinizin sürelerini kontrol edin.Ürününüz gelmedi süresi bitmeye yakın tartışma açın ve paranızı geri alın.Ben şimdilik öyle birşeye rastlamadım ama uyarayım şimdiden.Aaa birde bu sitede tüm ürünler ücretsiz gönderi oluyor ülkeye.Tabi bazı ürünler nakliyat ücreti de istiyor ama onları almazsınız.Şimdi bu ücretsiz gönderilerde bi takipli bir de takipsiz var.Takiplilerde ptt yetkilileri evinize kadar gelip imza karşılığı ürününüzü veriyor elinize ve bu takipli ürünleri nereye gitmiş nerde internet üzerinden alip edebiliyorsunuz.Takipsizlerde ise yine ptt yetlilileri geliyor ama imza almadan sizden apartmanınıza bırakabiliyor ki buda şimdilik bende öyle olmadı.Çünkü aldığım birkaç ürün takipliydi ve imza karşılığı hem takipsiz hemde takipli ürünleri bir vermişlerdi.Onun dışında pek önemli bir bilgi yok verebileceğim.

Evet şimdi sizlere aldığım şeyleri göstereyim :D


Resimde görmüş olduğunu çiçekler ürün değildir onu söyleyeyim.Ürünler gayet kaliteli ve özellikle gözlükler çok hoşuma gitti.Geçenlerde İnstekramda bakınırken resimde görmüş olduğunuz pembeli gözlükten satıyorlardı.Tabi başka renkleride vardı.Tahmin edin kaç paraya satıyorlardı.80 tl'ye satıyorlardı.Ben kaça aldım 20 küsürat liraya aldım :D Yani anlayacağınız oradan alıp burda birkaç katı satıyorlar.Sitede  ne ararsanız var geniş bir ürün yelpazesine sahip bir site.Ben bile ön yargılıydım bu site için ama ön yargım yıkıldı.Bilmiyorum eğer sizde benim gibiyseniz bir şans verin derim efenim.

Evet yazımı burada bitirip size veda edeyim :D Bir sonraki yazımda görüşmek üzere hoşçakalın efenim :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder